Ret&Råd Advokater Odense Ret&Råd Advokater Odense

Ret&Råd Odense

v/ Ret&Råd Fyn A/S Albanigade 30, 1. sal 5100 Odense C.

E-mail: odense@ret-raad.dk Telefon: +45 70 10 11 99

Kontorinformation

Advokat i Odense

Advokatkontoret i Odense består af 1. salen med privatrådgivning og Ret&Råd Fyns erhvervsafdeling i stueetagen.

På 1. salen kan du som privat person få rådgivning om alle dine private forhold.

Vores erhvervsafdeling er specialiseret i at yde rådgivning inden for alle dele af erhvervslivets forhold og dækker hele det fynske område, med en solid lokal forankring.

Åbningstider:

Personlig henvendelse:

Mandag-torsdag: 09:00-16:00 Fredag: 09:00-15:00

Telefonisk henvendelse:

Mandag-torsdag: 09:00-16:00 Fredag: 09:00-15:00


Vores seneste blogs

Nu nærmer julen sig… og som arbejdsgiver skal du huske

Julen står for døren og det rejser nogle blandt andet nogle spørgsmål omkring julegaver og ferielukning mellem jul og nytår. Det kan du blive klogere på ved at læse videre her.
Af Henrik Benjaminsen Advokat

Er dit selskab under tvangsopløsning? Måske kan det reddes med en fusion.

Hvis et selskab f.eks. ikke overholder fristen for indsendelse af årsrapport til Erhvervsstyrelsen, anmoder Erhvervsstyrelsen Skifteretten om at tage det pågældende selskab under tvangsopløsning.
Af Henrik Benjaminsen Advokat

Derfor er forretningsplanen vigtig ved generationsskifte

For alle virksomheder gælder, at der kommer et tidspunkt, hvor virksomheden skal sælges. Der kan være mange forskellig årsager til, at ejerne vælger at sælge deres virksomhed, men for nogle af disse salg er det ønsket om at foretage et generationsskifte
Af Henrik Benjaminsen Advokat

Jobsamtalen - har du pligt til at oplyse om sygdom?

Hvis du lider af en sygdom, der vil have stor betydning for din arbejdsdygtighed – så er svaret ja. En ny landsretsdom slår fast, et en jobsøgende skulle have fortalt, at hun var langtidssygemeldt med arbejdsbetinget stress.
Af Henrik Benjaminsen Advokat

Persondataforordningen - Hjemmearbejdspladser skal også have et servicetjek

EU’s politiske organer er nået til enighed om den nye persondataforordning, der træder i kraft i Danmark den 25. maj 2018. Således vil det fremover ikke kun være håndteringen af persondata på selve arbejdspladsen, der skal være styr på, men også persondata, som medarbejderne har adgang til uden for arbejdspladsen f.eks. via Smartphones, tablets og lignende. Se her, hvad din virksomhed skal være opmærksom på
Af Mads Sommerlund Advokat (H)

Sådan beskattes du ved benyttelse af selskabets feriebolig

Der gælder nogle strikse regler omkring medarbejdere, direktører og hovedaktionærers brug af selskabets ferieboliger. Det er et område der kan medføre en væsentlig beskatning for de pågældende personer.
Af Henrik Benjaminsen Advokat

Finansiel Leasing - pas på faldgruberne

Finansiel leasing er ofte et økonomisk godt alternativ til køb af driftsmidler i en erhvervsvirksomhed. Men pas på faldgruberne.
Af Mads Sommerlund Advokat (H)

Bortvisning af medarbejder – pas på!

Sager omkring bortvisning af medarbejdere bliver jævnligt bedømt af de danske domstole.
Af Henrik Benjaminsen Advokat

Husk fristen for registrering i det offentlige ejerregister

Sidste frist for registrering i det offentlige ejerregister nærmer sig. Vær derfor særligt opmærksom på, at manglende registrering inden den 15. juni 2015 kan medføre bødestraf.
Af Henrik Benjaminsen Advokat