Ret&Råd sætter alt ind på værdifuldt content og dialog med kunderne

På baggrund af en gennemarbejdet content strategi, har Ret&Råd netop lanceret ny hjemmeside, som sætter brugeroplevelsen samt hjælpsomt og værdifuldt content helt i front.

”På mange punkter havde vi en hjemmeside, som fungerede fint. For nogle år siden lavede vi en gennemgribende optimering af vores website med fokus på, at det skulle være enkelt for vores kunder, at finde lettilgængelig information om juridiske områder. Den optimering betød bl.a., at vi nu i flere år har haft advokatbranchens mest besøgte hjemmeside. Men med over 70.000 unikke besøgende pr. måned mente vi, at det måtte være muligt at få en tættere dialog med vores kunder. Og her er vi overbeviste om, at content marketing, leadgenering og 1:1 kommunikation er vejen frem”. Udtaler marketingchef Marie Steen Litrup. Ret&Råds gamle site var desuden tilbage fra 2008 og havde dermed nogle basale teknologiske mangler. F.eks. var det ikke mobilt og da antallet af besøgende, som kommer fra mobile enheder er støt stigende, var der ingen vej uden om et nyt tidssvarende site.

Content marketing - en del af Ret&Råds historie

Ret&Råd har egentlig altid arbejdet med content marketing uden at kalde det for content marketing. ”Vi har i gennem mange år udsendt 2 månedlige nyhedsbreve - et til private og et til erhvervslivet med over 20.000 månedlige. Og vores nyhedsbreve bliver rigtig godt modtaget. Folk finder dem værdifulde, deler dem i deres netværk og bruger dem i deres undervisning. På vores gamle site var der ligeledes masser af værdifuldt og hjælpsomt indhold, men sitet var ikke logisk bygget op for brugeren. Derudover var vi ikke gode nok til at få de forskellige kanaler til at spille sammen, udtaler kommunikationsansvarlig, Anja Pellegrin og fortsætter: ”Vores content marketing strategi lægger op til, at vi fremover skal skabe content på den smarteste og mest effektive måde. Dvs. at vi i langt højere grad skal have de forskellige kanaler, som hjemmeside, sociale medier og nyhedsbreve til at spille sammen, bl.a. ved at genbruge succesfuld content på flere kanaler.”

Langt fra færdig … og bliver det aldrig

Ret&Råd har på den nye hjemmeside gjort meget ud af at gøre det nemt for brugerne at finde en løsning på deres problemstilling, hvad enten de besøger siden for at finde en advokat, finde information om en given problemstilling, downloade en brochure eller stille et spørgsmål til en specialist. Det har været kæden magtpåliggende, at de besøgende ikke skal forlade siden uden, at de på en eller anden måde er kommet et skridt nærmere en løsning på deres udfordring, ligesom vi ved hjælp af call-to-actions på samtlige sider gør alt, hvad der er muligt for at holde liv i relationen og bevare dialogen med de besøgende. Med lanceringen af Ret&Råds hjemmeside, er der derfor langt fra sat et punktum for arbejdet med hjemmesiden. ”Vi er slet ikke færdige med den nye hjemmeside – og bliver det aldrig. Vores mål er, at vores hjemmeside fortsat skal være advokatbranchens mest besøgte hjemmeside. Vi er med andre ord nået til en vigtig milepæl, og nu skal vi i gang med næste fase, hvor vi vil følge sidens performance og de besøgendes adfærd nøje. og på baggrund af disse observationer, vil vi lægge en udviklings- og indholdsplan, som ikke er mere fasttømret end at vi kan skrue på den løbende” slutter Marie Steen Litrup og Anja Pellegrin.