10 gode råd til opfyldelse af den nye forbrugeraftalelov

10 gode råd til opfyldelse af den nye forbrugeraftalelov

Ved du, at der kommer en ny forbrugeraftalelov den 13. juni 2014? Ved du, at den stiller mange nye krav til både almindelige forretninger og især til nethandelsforretninger? Her har du 10 gode råd til opfyldelse af den nye forbrugeraftalelov.

I din fysiske forretning skal du – inden handlens indgåelse:

  • Informere kunden om din identitet – og
  • de generelle salgs- og leveringsbetingelser, som gælder ved køb hos dig, herunder at aftalen er omfattet af købelovens mangelsregler – og
  • du skal, inden aftalen indgås, sørge for, at alle omkostninger er oplyst, og at arbejdsopgaver (udover varer, som kunden kan gennemgå) er nøje beskrevet.

I din nethandel skal du - inden aftalens indgåelse:

Lave en meget præcis beskrivelse af varen eller arbejdsopgaven

  • Medtage alle omkostninger, som kunden får – også de omkostninger, som vedrører opkrævninger fra andre (gebyrer til transport, det offentlige ol.) og returomkostninger ved eventuel fortrydelse.
  • Gentage alle disse oplysninger umiddelbart inden kunden afgiver sin bestilling.
  • Informere kunden om virksomhedens identitet (navn, fysiske adresse, telefon og email).
  • Informere kunden korrekt om fortrydelsesretten (det giver bøder, hvis det ikke er oplyst) og konsekvenserne, hvis der fortrydes.
  • De generelle salgs- og leveringsbetingelser, som gælder ved køb hos dig, herunder at aftalen er omfattet af købelovens mangelsregler, om der gælder særlige adfærdskodeks for din virksomhed og hvor det er relevant, mulighed for klageadgang.

Måske er din virksomhed helt undtaget fra loven! 

Kontakt os og få et tilbud på, hvad det vil koste at få os til at hjælpe dig med at få dine informationer tilpasset den nye lov.

Det koster ikke noget at få et tilbud!